Rozpoczęcie sezonu rowerowego
10 maja 2015 r. wczesnym popołudniem ruszyła akcja „Otwarcie sezonu rowerowego” połączona z akcją „Odjazdowy bibliotekarz”. Impreza miała na celu promowanie spędzenia wolnego czasu w gronie rodzinnym na świeżym powietrzu. Po mszy św. o godz. 12.00 ks. Wiesław Niemyjski dokonał poświęcenia rowerów i modlił się o bezpieczne podróżowanie. Następnie peleton ok. 40-stu rowerzystów wyruszył spod Kaplicy Św. Ojca Pio szlakiem Natura do Muzeum Zbrojowni w Liwie. Zatrzymaliśmy się na wspólne zdjęcie na Rynku Mariackim i odwiedziliśmy Zalew węgrowski. Trasa liczyła łącznie ok. 20 km. Po drodze podziwialiśmy piękne krajobrazy doliny Liwca. Po dotarciu do Liwa czekało na uczestników rajdu rozpalone ognisko. Mogliśmy się posilić pieczonymi kiełbaskami i odpocząć. W pięknych wnętrzach Liwskiego Zamku Biblioteka Pedagogiczna w Węgrowie zorganizowała 3 konkursy dla dzieci, młodzieży i dorosłych poświęcone 10 rocznicy śmierci Św. Jana Pawła II oraz wiedzy na temat Parafii Św. Ojca Pio w Węgrowie. W ten sposób chcieliśmy uczcić Tydzień Bibliotek jak również promować czytelnictwo. Powróciliśmy do Węgrowa ok. godz. 16.30, gdzie na Rynku Mariackim rajd został rozwiązany. Podsumowując warto dodać, że podróżując węgrowskim szlakiem Natura możemy doświadczać wielu miłych wrażeń, podziwiać piękną przyrodę, nawiedzić zabytkowe wnętrza, po prostu wypocząć. Zachęcam, aby jak największa liczba mieszkańców Węgrowa i okolic a także turystów korzystała z tej pięknej trasy. Dziękujmy Ochotniczej Straży Pożarnej i Policji za czuwanie nad bezpieczeństwem uczestników rajdu.
Dziękujemy współorganizatorom Urzędowi Miasta Węgrowa, Bibliotece Pedagogicznej w Węgrowie, Muzeum Zbrojowni na Zamku w Liwie za wkład organizacyjny.